Bachelor of

Tourism Management

Be the change you want to see in the world!

This degree aims to consolidate the tourist activity of our country as one of the most important branches for the economy. It will allow you to design innovative strategies to generate positive changes in tourism communities or societies.

The Bachelor of Tourism Management program is a unique, consolidated career with strong business foundations and sustainability. It arises from the need to contribute to one of the main branches of Mexico’s economic development, with ethical awareness and respect for cultural heritage, highlighting the best virtues of our country and the world.

We offer you a cutting-edge, multidisciplinary program adapted to global trends, information technologies and new business models, which guarantees a quality academic experience, with specialized teachers to train competent professionals at national and international level. 

Mexico has developed as a very important international tourist destination, ranking among the top 10 destinations most visited by international tourism, and number one in Latin America.

Español

Más información

Facultad de Ciencias Políticas y Relaciones Internacionales
UANL Campus Mederos

Praga y Trieste s/n
Col. Residencial Las Torres
Monterrey, N.L., C.P. 64930

8183294000 Ext. 2274

Whatsapp: 81 2358 1303
admisiones.politicas@uanl.mx

Integrating skills
Specific skills
Work field
  • Build innovative proposals based on an understanding of reality to help overcome the challenges of the global environment.
  • Assume leadership committed to social and professional needs to promote relevant social change.
  • Resolve personal and social conflicts, in accordance with specific techniques in the academic field and their profession for proper decision-making.
  • Achieving the adaptability required by the uncertain social and professional environments of our time to create better conditions.
  • Generate sustainable tourism projects nationally and internationally.
  • Manage resources, departments, and services in tourism businesses.
  • Cooperate in the development of public policies to promote business competitiveness. • To participate in scientific research to consolidate cooperation links between government, society, and business.
  • Develop academic research activities.
  • Tourist companies
  • Municipal, state, or federal government
  • Organization of events
  • Non-governmental agencies
  • Travel agencies
  • Hotels

Why study with us?

We stand out for training the best professionals in Northeast Mexico. You will also be part of a bachelor’s degree certified nationally and internationally by agencies that guarantee quality and relevance in academic programs.

You are one step away from starting the best stage in your personal and professional training. We wait for you in our Faculty.

Plan Académico 430

Unidades de Aprendizaje

1

Primer semestre

  • Fundamentos de la administración
  • Técnicas de análisis y redacción
  • Introducción al desarrollo sustentable
  • Introducción a la ciencia política
  • Introducción a las relaciones internacionales
  • Introducción al turismo
  • Razonamiento numérico
  • Ética y cultura de legalidad
2

Segundo semestre

  • Geografía
  • Introducción al derecho
  • Investigación en las ciencias sociales
  • Cultura de paz
  • Liderazgo, emprendimiento e innovación
  • Cultura de género
  • Responsabilidad social y desarrollo sustentable
  • Estudio del modelo tradicional del turismo
  • Sociología del turismo
  •  
3

Tercer semestre

  • Estadística básica para las ciencias sociales
  • Geopolítica
  • Derecho constitucional
  • Administración pública
  • Historia universal contemporánea
  • Estudio del modelo alternativo
  • Fundamentos de calidad en el turismo
  • Patrimonio turístico mundial
4

Cuarto semestre

  • Estadística básica aplicada para las ciencias sociales
  • Introducción a la economía
  • Contabilidad administrativa
  • Derecho administrativo
  • Turismo de reuniones
  • Patrimonio turístico nacional y regional
  • Introducción al estudio del ocio
  • Organización y gestión de empresas turísticas
5

Quinto semestre

  • Investigación cuantitativa
  • Microeconomía
  • Contabilidad financiera
  • Legislación turística
  • Turismo sustentable
  • Administración del tiempo libre
  • Mercadotecnia turística
  • Optativa de formación fundamental I
6

Sexto semestre

  • Investigación cualitativa
  • Macroeconomía
  • Derechos humanos
  • Diseño y evaluación de proyectos turísticos
  • Administración y estrategias de ventas
  • Gestión de museos y espacios culturales
  • Optativa de formación fundamental II y III
7

Séptimo semestre

  • Economía turística
  • Comercialización y distribución turística
  • Lengua extranjera para el turismo
  • Organización de eventos y protocolo
  • Optativa de formación fundamental IV
  • Optativa de formación integradora I, II y III
8

Octavo semestre

  • Sistemas de información turística
  • Innovación y tendencias turísticas
  • Servicio social
9

Noveno semestre

  • Seminario para el desempeño profesional
  • Optativa de formación integradora IV
  • Conoce las optativas CLICK AQUÍ. 

Lic. Gestión Turística

Conoce más información de este programa educativo de la voz de nuestros profesores.

The future of tourism in Mexico demands a renewal of the existing product as well as a diversification of products to maintain its global competitiveness.

Organización para la Cooperación y el Desarrollo Económico2017

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